9 Şubat 2010 Salı

Gülmek yasak

Hayata avcılıkla başlamış insanoğlunun kaçanı kovalama ve yakalama isteği içgüdüsel bir durumdur.Velhasılı yasaklar çekicidir.
Bir vakıf yararına ilköğretim öğrencilerine eğitim verdiğim dönemde bir pedagog da bize çocuklara nasıl davranmamız gerektiğini öğretmişti.Özetle;
Çocuklara yasaklar koymayın,sadece ne yapmasını istiyorsanız onu, anlayabileceği bir dilde anlatın.
Örneğin bir çocuğa “okula giderken pembe ayakkabılarını,mavi eteğini ve sarı kazağını giymeni istemiyorum” derseniz aynı çocuğun ertesi gün okula giderken pembe ayakkabılarını,mavi eteğini ve sarı kazağını giydiğini görebilirsiniz 
Çünkü çocuklar o yaşlarda bir şeyi “yapMAmayı” anlayamazlar .Bunun yerine örneğin okula giderken mavi önlüğünü ve siyah ayakkabılarını giymeni istiyorum demeniz çok daha pratik ve işlevsel olacaktır.
Ceza Kanunlarında da 11 yaşın altındaki çocuklara adam öldürseler dahi ceza verilmemesinin nedeni tam da budur.
Çocuğunuzun ileride sigara içmesini istemiyorsanız yapmanız gereken tek bir şey vardır;sigara içMEmek 
Yoksa elinizdeki sigarayı küllüğe bastırırken “evladım sigara sağlığa zararlıdır ,sakın “içME” ” demeniz onda sigara “içme” isteği uyandırmaktan öteye gidemez 
(Sigara tiryakisi okuyucu burada çakmağına uzanır  )

Yasaklasak da mı saklasak yasaklamasak da mı saklasak

Kapalı alanlarda sigara içmek yasaklandı. İnsanlar yasaklandı diye sigarayı bırakmadı,sokaklarda içmeye başladı .Bu gidişle sigara paketlerine yeni uyarılar konacak,”kışın açık havada sigara içmek zatürreye neden olabilir”.

İnternette bazı sitelere erişim yasaklandığında kimse aman girmeyeyim demiyor,yasağı nasıl deler de girerim diye yeni teknikler araştırıyor.

Yapılan istatistiklerde muhafazakarlığı ile tanınan Konya’da erkek dergilerinin ve alkollü içeceklerin yüksek oranda satıldığı ortaya çıkıyor.

Bense özgürlükler şehri İzmir’de büyüdüm.15 yaşımda cumartesi günleri alkolsüz gündüz matinelerine gitmeye başladım arkadaşlarımla. Ben hiç izin istemedim giderken ama ailem hep nerede ve kimlerle birlikte olduğumu bildi.
Zaten yalan söylemeye kalksam annem yüzümden salisesinde anlar. Bu yüzden benim hiç Ayça’lara gidiyorum diye evden çıkıp sevgilimle buluşmuşluğum da olamadı. 
Oysa erkeklerle konuşmanın dahi namus cinayetine kurban gitme nedeni olduğu toplumlarda ensest ilişkiler,kız kaçırmalar yaşanıyor.

Ben küçükken Televizyonda Alf isimli bir uzaylının yemek istediği evin kedisinin peşinden koşturmasını izleyip güldüm ama hiçbir zaman bir kediyi yemeyi düşünmedim.
Ahlakı bozduğu gerekçesiyle cezalandırılan Aşk-ı Memnu’yu izleyip aman ben de gideyim kocamın yeğeni ile aşk yaşayayım diyen var mıdır?

2 yorum:

  1. ben hayata hep gülümseyerek bakanlardanım sizde deneyin :)

    YanıtlaSil
  2. Yine Dökdürtürmüşsün, Harikasın Canım..

    YanıtlaSil